MINI és mégis hatalmas

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid igazán kikérheti magának a „csajos” jelzőt. A hibrid plug-in motorral felszerelt autóról ugyanis sok mindent el lehet mondani, egyetlen dolgot leszámítva: azt, hogy csajos. Inkább morcos kis szörnyeteg, strapabíró túrabakancs, hólánc a téligumin, de semmiképp sem filigrán kis játékszer.

 

A BMW Magyarországnak köszönhetően egy hétig használhattam a képen látható kis méregzsákot. A sok-sok extra mellett főleg arra voltam kíváncsi, hogy egyrészt milyen érzés egy plug-in, vagyis külső töltést igénylő elektromos motorral felszerelt autót vezetni, másrészt mennyire életképes az autó, mennyire passzol egy egyedülálló anya életritmusához.

Amennyire tartottam eleinte az autótól, olyan könnyen megbarátkoztam vele. Amikor elhoztam, az első kérdésem az volt, ugye nem fog csak úgy megállni alattam a motor, amikor lemerül az akksi? Kedves, már-már elnéző mosoly és határozott nem volt a válasz. A kocsi ugyanis annyira, de annyira okos és annyira zöld, hogy például a fékerőből származó energiát felhasználva, menet közben is tölti az akkumulátort, amúgy meg a vezetési stílustól függően automatikusan beállítja, hogy épp melyik hajtás az aktuálisan ideális. A tisztán elektromos meghajtás 80-as tempóig abszolút működik, a belsőégésű motor csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken – ez az AutoDrive üzemmód. A MAX eDrive funkcióban a tisztán elektromos meghajtás 125-ös tempóig működik, a belsőégésű motor csak nagyobb sebességnél és padlógáznál kapcsol be. A „save battery” üzemmódban a modellt kizárólag a belsőégésű motor hajtja, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti az akkumulátor töltöttségi szintjét.

Az autó olyan csöndes, hogy konkrétan többször is fülelnem kellett, jár-e egyáltalán a motor, mert inkább éreztem magam egy Countryman formára épített, kikapcsolt masszázsfotelben, mint egy autó vezetőülésében.

A kényelmi funkciókból végtelen számú van, habár az én kis 2007-es gyártmányú, totálisan fapados kocsim után nekem már az is futurisztikus, ha egy autóban kettőnél több gomb és ülésfűtés is van. Olyan extrák is fokozzák a vezetési élményt, amikről nem is gondolnád, hogy szükséged van, mint például a vezeték nélküli mobiltelefon töltés, ami – valljuk be – nekünk, nőknek különösen hasznos, mert vagy nincs nálunk éppen a töltő, vagy nem találjuk a táskánkban. De van még teleszervíz, vészhívás és defekttűrő abroncs is az autóhoz.

A legnagyobb durranás persze maga a töltés. A telefonom után a kocsimat is tölteni kezdtem, miközben a lányom elektromos kvadját is a hálózatra dugtuk. Nagyjából két óra 15 perc kell ahhoz, hogy 99 százalékra töltődjön az akksi, ezzel a mennyiségű energiával úgy 40 km-t lehet autózni, vagyis az agglomerációból kényelmesen be lehet haladni vele a munkahelyre, ahol töltőállomáson vagy oszlopon töltve a munkaidő alatt újra teljes erőre kaphat a járgány. Így hazafelé sem szennyezzük a környezetet, ami egészen felemelő érzés.

Így töltünk mi

Mindent elmond az autó adottságairól, hogy a négyéves kislányom az első beszálláskor – teljesen magától – azt mondta: anya, ez sokkal nagyobb belülről, mint kívülről. És milyen igaza van! Elképesztően kényelmes elöl is, hátul is, a gyerekülés berakásával sem volt gondom egy pillanatig sem. A csomagtartó kettőnknek épp elég tágas, de egy négytagú család már nem biztos, hogy kényelmesen bele tud pakolni.

A kipróbált modell ára 17 243 900 forint, a MINI Cooper SE ALL4 Countryman alapára ennél valamivel kedvezőbb, 11 729 000 forint. Ezért az összegért cserébe négy keréken guruló környezettudatosságot kap az ember, a zöld rendszámnak köszönhetően pedig nem kell fizetni a köztéri parkolásért.

Legutóbbi bejegyzések

Oviból család

Most lehet elrontani

Hogy létezel

Egy óvónő lánya voltam

Jó is lenne

Összes írás

Copyright 2022, Anett Kőváry